neděle 28. června 2015

Zdravá strava

Jak jsme na tom se zdravou stravou?
Často slyším, já rybičku rád.......................a jsme k sobě vážně upřímní nebo jen chceme slovy napodobit dnešní trend. Jak je to doopravdy? Kolik domácností zařazuje do svého jídelníčku rybu nebo další zdravé potraviny?
Vidím změnu spíše v mluvení než v realitě, ale začít se může kdykoliv, stačí jen chtít.
 
Ryby jsou považovány za zdravou potravinu. Ne každá však musí tato kritéria splňovat. Vyznavači životního stylu fitness mají rádi mořské ryby pro svoje optimální složení kvalitních bílkovin a zdravých tuků. Především mořské ryby doplňují naší stravu o tzv. zdravé tuky tj. omega-3 nenasycené mastné kyseliny. Ty jsou známé svou schopností preventivně působit před nemocemi srdce a oběhové soustavy.
Pár dalších zajímavostí najdete i na různých webech o rybách. 
Tuňák prý chrání zrak. Mořské ryby dle výzkumů působí preventivně proti některým druhům rakoviny. Při objemovém tréninku se doporučuje konzumace lososa. Při rýsování pak nejvíce treska.
 
Já mám nejraději kapra a ne toho tradičně smaženého, vánočního, ale na olivovém oleji s kouskem rozmarýnu nebo dalšího koření podle sezóny. Mám výhodu, že mám doma rybáře i kuchaře, tak mi odpadá špinavá práce a vidím jen to pěkně bílé a zdravé masíčko. Ale ruku na srdce, které dítko si doopravdy pochutná na rybičce ve školní jídelně.  U našich holek trvalo také delší dobu, než si na rybu zvykly, takže je to běh na dlouhou trať, ale co bychom neudělali pro naše zdraví, že? 
 
 
2x týdně rybička v jídelníčku a štítná žláza vám bude děkovat!
Jsem toho jasným důkazem, mé hodnoty před rokem a dnes, výrazně lepší!
Pokud si o rybách chcete jenom číst, tak doporučuji krásnou knížku Oty Pavla Jak jsem potkal ryby, odtud můžete spolehlivě čerpat energii a sílu k životu.
 
Petra

 

 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat